اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

بازي كردن از گذشته تا الان بهترين تفريح براي بشر بوده و هست. براي همينه كه تا دور هم جم ميشيم ميگيم خب چي بازي كنيم؟ حالا اكثر اين بازي ها تو مهموني و دورهمي هاي خانوادگي و رفاقتي و … اتفاق ميفته پس بايد شرايط اين بازي جوري باشه كه بشه تو خونه انجام داد و با اين توضيحات بهترين گزينه بازي هاي روميزي يا بردگيم هست.

با توجه به شرايط حال حاضر بردگيم‌ها و بازي‌هاي دورهمي ميتونن پيشنهاد جذابي براي اوقات فراغت شما، آشنايان و دوستانتان باشند. با توجه به قيمت سرسام‌آور بازي‌هاي خارجي ما در اين ليست بازي‌هاي توليد ايران رو انتخاب كرديم، بعضي بازي‌ها تحت لايسنس طراح اصلي هستند، بعضي‌ها تلاش كردند كه لايسنس بگيرند ولي موفق نشدند، برخي بر خلاف ميل ما كپي كامل و برخي طراح ايراني دارند.

بردگيم

بازي‌هاي روميزي يا بردگيم (Board Game) در سال‌هاي اخير در دنيا محبوبيت چشمگيري داشته‌‌اند. بردگيم‌ها معمولا به دو بازيكن يا بيشتر نياز دارند و خوشبختانه برخلاف اكثر بازي‌هاي ويدئويي باعث پيشرفت مهارت‌هاي ارتباطي و اجتماعي ميشوند. تعامل در حين بازي و گيم‌پلي هاي مهيج و سرگرم كننده تجربه‌هاي كم‌نظير و به خاطره‌انگيز براي جمع دوستان و خانواده به وجود مي‌‌‌آورند

بهترين بازي‌هاي روميزي توليد ايران

بيايد با هم نگاهي به ليست بهترين بردگيم‌‌هاي توليد ايران بازار بيندازيم، اگر بازي مورد علاقه شما در ليست نيست در قسمت ديدگاه‌ها اسمش رو بنويسيد تا به ليست اضافه كنيم.

 

بازي استوژيت

 

استوژيت” تركيبي است از قدرت خلاقيت و ذهن‌خواني! هر بازيكن در نوبتش براساس يكي از كارت‌هاي در دستش، كلمه‌اي را مي‌گويد. بازيكنان ديگر بايد با قدرت ذهن‌خواني خود، كارت آن بازيكن را از ميان كارت‌هاي ديگر بيابند.

با كارت‌هاي خيال‌انگيز اين بازي، و استفاده از كلمات، داستان‌ها، نمادها، اسطوره‌ها، شعر و … بازيكنان ديگر را تحت تاثير قرار بدهيد. ولي مراقب باشيد! اگر همه بازيكنان كارت شما را پيدا كنند و يا هيچ بازيكني نتواند كارت شما را بيابد، امتيازي نمي گيريد. درصورتي امتياز بدست مي آوريد كه عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن!

 

بازي ركب

 

بازي ركب يك بازي روميزي در سبك Area Control يا قلمروگيري است و برگرداني است از بازي محبوب Condottiere.

در دوراني كه قلمرو شاهي به استان‌هاي خودمختار تقسيم شده، سرداراني از گوشه گوشه‌ي سرزمين در سوداي كشورگشايي، ارتش خود را براي فتح شهرها گسيل داشته‌اند.

در بازي ركب، ۲ تا ۶ بازيكن براي كشورگشايي و بدست آوردن قلمرو با يكديگر به رقابت مي‌پردازند و تلاش مي‌كنند تا هركدام در طول بازي ۳ استان مجاور (و يا ۵ استان غير مجاور) را فتح كنند. هر دور از بازي با مشخص كردن محل جنگ شروع مي‌شود و در ادامه بازيكنان با كارت بازي كردن قدرت ارتش خود را زياد مي‌كنند و به كمك كارت‌هاي ويژه به رقيبان ركب مي‌زنند. پس ارتش خود را آماده نبرد كن…

 

بازي دژ

 

در بازي «دژ»، بازيكنان در رقابت با يكديگر، تلاش مي‌كنند تا با ساخت جذابترين و بهترين شهر، تبديل به بهترين حكمران در قلمرو پادشاهي شوند.

در هر دور از بازي، هر بازيكن يك نقش را انتخاب مي‌كند تا از قابليت ويژه آن نقش در طول آن دور استفاده كند. هر بازيكن ساخت و ساز شهر خود را با بازي كردن كارت سازه‌اي كه در دست دارد، پيش مي‌برد، و در انتهاي بازي امتيازي هم ارزش با هزينه آن كارت را بدست مي‌آورد.

در پايان آن دور از بازي كه يك بازيكن بتواند هفتمين سازه را در شهرش بسازد، بازي به پايان مي‌رسد، و بازيكني كه بيشترين امتياز را كسب كرده باشد به عنوان برنده بازي و بهترين حكمران قلمرو شناخته مي‌شود.

 

بازي زيرخاكي

 

اين بازي برگرداني است از بازي Dead Man’s Draw، در اين بازي بازيكنان تلاش مي‌كنند تا كارت‌هاي بيشتري را از دسته‌ي كارت زيرخاكي رو كنند و گنج‌هاي بيشتري به دست بياورند. ولي مشكل اينجاست كه اگر كارتي تكراري رو كنند بلافاصله نوبتشان تمام مي‌شود.

هر بازيكن در نوبت خود بايد از دسته‌ي زيرخاكي، كارت رو كرده و به رو كنار هم قرار دهد، بازيكن تا زمانيكه بخواهد مي‌تواند كارت رو كند ولي هر زماني كه كارت تكراري رو كند بلافاصله مي‌سوزد و نوبتش رد مي‌شود. اگر قبل از اينكه بسوزد، كارت رو كردن را متوقف كند، مي‌تواند هر چه رو شده را براي خود جمع‌آوري كند.

همچنين هر كارت كه در بازي رو مي‌شود قابليتي دارد كه به محض رو شدن اعمال مي‌شود. مثلا تپانچه به بازيكن اجازه مي‌دهد كارت يك بازيكن ديگر را بسوزاند. يا با خنجر مي‌توان از كارت بازيكن ديگري استفاده كرد و غيره.

در پايان بازي هر بازيكن بالاترين عدد هر نوع كارتش را با هم جمع مي‌زند و بازيكني كه بيشترين امتياز را داشته باشد برنده بازي مي‌شود.

 

بازي فوتبال بزنيم؟

 

فوتبال بزنيم؟ يك بازي كارتي است كه بر اساس قوانين فوتبال ساخته شده. اين بازي را مي توان با 2 تا 4 بازيكن انجام داد. از آن دست بازي هايي است كه هر چه بيشتر و تندتر بازي كنيد، بيشتر هم سرگرم كننده و جذاب مي شود و تنها با چند بار بازي كردن آنقدر ماهر مي شويد كه مي توانيد در پنج دقيقه يك دست بازي كنيد.

در طي بازي هر بازيكن در نوبت خود يك كارت از دستش را بازي مي كند و بايد كارتي را بازي كند كه با كارت روي زمين هماهنگ باشد. هر بازيكن با دريبل، تكل، پاس و شوت تلاش مي كند تا گل بزند. زمانيكه كارت هاي بازي تمام شود مسابقه به اتمام مي رسد و بازيكني كه گل بيشتري زده برنده مي شود.

با وجود عنصر شانس هر بازيكن بايد با توجه به كارت‌هاي در دستش بهترين استفاده را از مالكيت توپ ببرد و با ارسال توپ به مناطقي كه كارت ستاره‌دار از آنها دارد حريف را تحت فشار بگذارد و يا با دريبل كردن كارت‌هاي حريف را بسوزاند.

 

بازي پاتك

 

در بازي هيجاني پاتك، سرعت عمل و تمركز همزمان حرف اصلي را مي‌زند. در اين بازي بازيكني كه سريع‌تر از بقيه بتواند نمونك مورد نظر را بردارد، امتياز مي‌گيرد. در عين حال به دليل اينكه در سرعت بالا ممكن است بازيكن در تشخيص درست دچار اشتباه شود، تمركز نيز بسيار براي اين بازي مهم است.

پاتك يك بازي هيجاني و سرعتي است كه در آن بازيكنان بايد در عين تمركز و دقت، سريعا يكي از احجام بازي كه در كارت رو شده ديده نمي شود، را بردارند. سرعت بالاي حل مساله، به همراه دقت لازم براي حل آن، اين بازي را به يك تجربه پرهيجان و شاداب تبديل مي‌كند كه در عين حال براي افزايش قدرت تمركز و تحليل تصوير نيز بسيار مفيد است.

 

بازي Star Realms

 

بازي Star Realms يك بازي كارتي رقابتي است كه اولين بار در سال 2014 توسط شركت White Wizard Games عرضه شد. اين بازي تاكنون جوايز بسياري دريافت كرده و به شهرت و محبوبيت جهاني رسيده است.

در اين بازي هر بازيكن نقش فرمانده‌ي ناوگاني از سفينه‌هاي فضايي را ايفا مي‌كند كه در ميدان نبرد با دشمنان به دنبال حفاظت از قلمرو خود و نابودي سفينه‌هاي حريف است. نبردي مهيج كه به‌خوبي حس يك رقابت نزديك و تنگاتنگ را به بازيكنان منتقل مي كند.

بازي داراي سفينه‌ها و پايگاه‌هاي متنوعي است كه تجربه‌ي هر نبرد را از ديگري متمايز ساخته و تكرار پذيري آن را بالا مي برد. بازيكنان به‌تدريج با ترفندهاي بازي آشنا شده و مهارت تشكيل زنجيره‌هايي ويرانگر از سفينه‌ها و پايگاه‌ها را پيدا مي كنند.

 

بازي اسم كارتيل

 

 

بر وزن اسم‌فاميل، يك بازي جديد كارتي است كه توسط عليرضا پوراسد طراحي شده. در اين بازي ابداعي ديگر نيازي به قلم و كاغذ نيست و مهارت‌هايي مانند اطلاعات عمومي، سرعت عمل و نفس چاق (!) به كار مي‌آيند.

اين بسته حاوي دو دسته كارت است: حرف و موضوع. تا كنون ۴ مكانيزم مختلف شامل هردمبيل، بازوكارت، كارت شانسي و ۳ در ۳، براي اين دو دسته كارت طراحي شده و شيوه‌هاي جديدي در حال پردازش و اضافه شدن به اين بازي است. هر كدام از اين مكانيزم‌ها نياز به تعداد بازيكن و مهارت‌هاي مختلفي دارد.

ضمنا اسم‌كارتيل قابليت تنظيم سطح بازي براي سنين كمتر (با دايره لغات كمتر) را نيز دارد.

 

بازي Codenames

 

اَبرجاسوس‌ها، از هويتِ پنهانيِ هر 25 مامور باخبرند ولي هم‌تيمي‌هاي آن‌ها، مأموران را فقط و فقط از طريقِ “اساميِ رمز”شان مي‌شناسند.

اَبرجاسوس‌ها، به‌نوبت، سرنخ‌هايي يك-كلمه‌اي ارائه مي‌دهند. هر سرنخ مي‌تواند به چندين كلمه از كلمات روي ميز، مرتبط باشد. ماموران بايد حدس بزنند كه مُرادِ سَرورِشان، كدام كلمات بوده‌است!

هرگاه كه يكي‌از ماموران عملياتي، كلمه‌اي را لمس كند، اَبرجاسوس، هويتِ پنهانيِ آن كلمه را اِفشا مي‌كند. اگر مأمور، دُرست حدس بزند، مي‌تواند به حدس زدن ادامه دهد تا جايي كه با يك فرد اشتباهي برخورد كند! هيچ‌كس دوست ندارد با آدم‌كُش شاخ‌به‌شاخ شود! سپس نوبت به تيمِ ديگر مي‌رسد كه سرنخ بدهد و حدس بزند.

نخستين تيمي كه بتواند با همه‌ي مأمورانِ خود ارتباط برقرار كند، برنده‌ي بازي خواهد بود.

انيگما بهترين اتاق فرار تهران، هيچگونه منفعت مالي از فروش بازي‌هاي معرفي شده ندارد و اين مطلب براي آشنايي بيشتر شما با بردگيم‌هاي ايراني كه قيمت نسبتا مناسب‌تري دارند تهيه شده، همچنين شرايط اقتصادي حال حاضر ما را بر آن داشت كه تا در حد توان از ناشران بردگيم‌ هاي ايراني حمايت كنيم.

 

منبع: اتاق فرار انيگما

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۰:۳۴ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی