اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

ليست مخوف ترين قاتلين سريالي كه بي رحم ترين انسان هاي جهان هم لقب گرفته اند.

 

آناتولي انوپرينكو، قصاب اوكرايني

 

يكي از برجسته‌ترين قاتلان زنجيره‌اي دنيا، آناتولي انوپرينكو است. نام مستعار وي «جانوري از اوكراين» است. اين قاتل كثيف اوكرايني به 52 قتل اعتراف كرده و در نهايت در سال 1996 توسط پليس دستگير شد. در هنگام دستگيري وي بيش از 100 نوع از انواع سلاح‌هاي سرد و گرم از محل سكونت آن كشف شد.

جالب است بدانيد كه علي رغم قتل‌هاي متعدد، وي به اعدام محكوم نشده و در سال 2013 و هنگامي كه در حبس ابد بود، در زندان فوت شد. از جمله بدترين جنايات او مي‌توان به قتل يك خانواده 10 نفره با 8 كودك، قتل 5 نفر در يك روز درون يك ماشين، قتل دو دختر 8 و 7 ساله با تبر و قتل يك خانواده 3 نفره به قصد سرقت اشاره كرد. در بسياري از موارد آناتولي جنازه‌هاي مقتولين را به آتش مي‌كشيد. وي يكي از خونسرد و بي رحم‌ترين قاتلان شرق اروپا بوده و متولد 25 جولاي 1952 در روستايي در استان ژيتومر به دنيا آمد كه در آن زمان تحت حكومت شوري بود.

 

آندره چيكاتيلو

 

دومين قاتل معروف جهان نيز از ديار روسيه است. آندره چيكاتيلو كه با اسامي مستعار قصاب روستوف يا چاك‌دهنده روستوف نيز معروف است، بين سالهاي ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ در روسيه، اوكراين، ازبكستان اتحاديه جماهير شوروي دست به جناياتي شديد زده است.

وي متهم به جرم‌هايي وحشتناك از جمله قتل، تجاوز، مثله كردن و قطع عضو است. آندره به بيش از 56 فقره قتل اعتراف كرده و در بين قربانيان آن دست كم 52 كودك و زن ديده مي‌شوند. وي به طور قطعي به 53 فقره قتل محكوم شد. وي در ابتدا معلم يك مدرسه بود كه به دليل انجام برخي حركات غير اخلاقي با دانش آموزان اخراج شد. بعد از آن بود كه قتل‌هاي زنجيره‌اي وي آغاز شده و دو قتل نخست آن شامل دو دختر 9 و 17 ساله مي‌شدند. وي پس از دستگيري ادعا كرده بود كه خون مقتولان را مي‌چشيده است!

 

ابوالقاسم جبار، معروف ترين آدم كش افغانستان

 

ابوالقاسم جبار خطرناك‌ترين قاتل افغان، شكارهاي خود را عمدتاً از بين مردان و پسران انتخاب مي‌كرد. در حين دستگيري وي مشكوك به قتل عام 300 مرد و پسر بود؛ در بخش جنايات عليه بشر، وي دست كم از نيروهاي تروريستي طالبان ندارد. متأسفانه دولت وقت افغانستان پيش از دستگيري ابوالقاسم جبار، دو نفر را به جرم قتل‌هايي كه وي انجام داده بود اعدام كرد.

وي در سال 1970 دستگير شده و به بسياري از قتل‌ها اعتراف كرد. خوشبختانه اين قاتل زنجيره‌اي به مانند برخي ديگر از همكاران خود به حبس ابد محكوم نشده و تنها يك سال را در زندان سپري كرد. ابوالقاسم جبار در سال 1971 با طناب دار اعدام شد.

 

يانگ زينهاي

 

اين بار به سراغ يك قاتل سريالي از ديار چين مي‌رويم؛ يانگ زينهاي بيشترين قتل را بين قاتلان زنجيره‌اي چين و اطراف آن انجام داده و از اين رو لقب پُر كارترين قاتل زنجيره‌اي اين كشور را به خود اختصاص داده است. وي متهم به 65 فقره قتل و بيش از 23 تجاوز متهم شده است كه بين سال‌هاي 1999 تا 2003 صورت گرفت. وي در شب هنگام وارد منازل شده و قتل‌ها را با سلاح‌هاي سرد نظير تبر و چكش به انجام مي‌رساند.

با وجود اعتراف وي به 65 قتل، پليس موفق به رديابي يانگ زينهاي در 67 قتل شده بود. وي كه در سال 2003 دستگير و در سال 2004 اعدام شد، در اعترافات خود گفت: هر چه انسان‌هاي بيشتري را به قتل مي‌رساند، تمايل بيشتري براي كشتار مردم به دست مي‌آورد. وي يك فرد جامعه ستيز بوده و به نظر مي‌رسد كه مانند قاتل افغان كمي دير دستگير شده بود.

 

كامپاتيمار شانكاريا

 

كامپاتيمار شانكاريا يك قاتل سريالي هندي بود كه پليس رابطه آن با بيش از 70 قتل را پيدا كرده بود. وي قتل‌هاي خود را از سال 1977 آغاز كرده و دو سال بعد، يعني در سال 1979 دستگير شد. وي براي كشتار از چكش استفاده كرده و همه قربانيان خود را با ضربات چكش به سر به قتل مي‌رساند.

كامپاتيمار شانكاريا به پليس گفته بود كه از قتل‌هاي خود لذت مي‌برد؛ جمله معروف وي نيز در هنگام اعدام اين بود: شما من را بيهوده به قتل مي‌رسانيد؛ اميدوارم اين اتفاق براي شخص ديگري روي ندهد.

 

گري ريجوي

 

در قسمت نخست، اكثراً قاتلان مربوط به كشورهاي آسيايي بودند. اما در اين مورد به سراغ يك قاتل مخوف آمريكايي خواهيم رفت. گري ريدوي كه با لقب «رودخانه سبز» نيز شناخته مي‌شود، اكثر جنايات خود را بين سال‌هاي 1980 تا 1990 انجام داد. نكته جالب توجه آن است كه گري ريدوي شكارهاي خود را از بين زنان خياباني و يا به اصطلاح كارتن خواب انتخاب مي‌كرد تا بدين ترتيب كمترين اهميت را در جامعه داشته و كسي نگران نبود آنها نخواهد شد.

اكثر قتل‌هاي وي با خفگي همراه بوده و سپس جنازه آنها در جنگل رها مي‌شد. گري در ابتدا به اين زن‌ها نزديك شده و سر صحبت را با آنها باز مي‌كرد؛ سپس با نشان دادن عكسي از پسرش، همدردي آنها را به دست مي‌آورد. در گام بعدي اين زنان را به قتل مي‌رساند. اگرچه وي به 71 قتل اعتراف كرده بود، اما پليس معتقد بود كه تعداد قتل‌هاي گري ريدوي بيش از اين تعداد است.

 

پدرو فيلو

 

پدرو فيلو يك قاتل سريالي متولد برزيل بود؛ زماني كه مادر پدرو وي را حامله بود، به دست همسر خود مورد آزار و اذيت قرار گرفته و در اثرات ضربات، پدرو با جمجمه اي آسيب ديده متولد شد. در سن 13 سالگي پدر پدرو به قصد كشتن وي، آن را زير يك جرثقيل هل مي‌دهد كه در نهايت از اين حادثه جان سالم به در مي‌برد. در سن 14 سالگي پدرو معاون شهردار را به دليل آنكه پدر وي را به جرم دزدي اخراج كرده بود، مي‌كشد. دومين قتل وي در همان زمان صورت مي‌گيرد؛ شخصي كه به نظر دزد اصلي بود!

پس از فرار به دليل قتل‌ها، پدرو فيلو در شهر ديگر ساكن مي‌شود؛ بعد از قتل يك قاچاقچي مواد مخدر با زني به اسم ماريا آشنا شده اما زن مورد علاقه آن، توسط يك گروه مافيايي مواد مخدر كشته مي‌شود. بعد از آن پدرو فيلو به دنبال اعضاي اين باند رفته و پس از شكنجه، اقدام به كشتن آنها مي‌كند. اين در حالي بود كه وي زير 20 سال سن داشت. پس از آن پدر پدرو مادرش را به قتل مي‌رساند؛ پدرو براي انتقام به سراغ پدر خود رفته و آن را نيز به قتل مي‌رساند. وي در زندان نيز دست به كشتار زده و در طي 30 سال دوران محكوميت خود، 71 نفر را به قتل رساند.

 

دانيل كامارگو باربوسا

 

دانيل كامارگو باربوسا بدون شك يكي از كثيف و منفورترين قاتلان زنجيره‌اي در جهان است؛ وي در خلال سال‌هاي 1970 تا 1980، بيش از 150 زن و دختر جوان را ربوده، به آنها تجاوز كرده و سپس اقدام به قتل آنها كرده است. وي متهم است كه در طي 12 سال قتل و تجاوزهاي متعددي را در كلمبيا و اكوادور انجام داده است.

دانيل كامارگو باربوسا براي اولين بار در سال 1974 بعد از كشتن يك دختر 9 ساله به زندان افتاد؛ وي به 25 سال زندان محكوم شده بود. با اين وجود كامارگو از زندان فرار كرده اما در سال 1986 مجدداً دستگير شد. در زماني كه وي از زندان فرار كرده بود، قتل‌هاي بسيار و متعددي را انجام داده بود.

 

پدرو لوپز

 

پدرو لوپز كه لقب هيولاي كوهستان آند را نيز يدك مي‌كشيد، مردي با چهره زشت و كريه بود. اين قاتل بدذات متهم به آزارهاي جنسي و قتل بيش از 300 دختر جوان بود. قربانيان وي از كشورهاي پرو، اكوادور و كلمبيا بودند. در حين دستگيري وي به 103 قتل اعتراف كرد اما ارتباط آن با 300 جرم مشابه كشف شد.

هيولاي كوهستان آند در سال 1980 دوره‌اي سخت از بازجويي را پشت سر مي‌گذاشت؛ در اين دوره وي گور 53 نفر از مقتولان را به پليس نشان داد. اكثر قربانيان وي دختراني كم سن سال بودند كه بين 9 تا 12 سال سن داشتند. وي به تيمارستان رواني منتقل شده اما در عين ناباوري، در سال 1998 از آنجا مرخص شد. اما به دليل انجام قتل‌هايي مشابه، مجدداً در سال 2002 دستگير شد.

 

لوئيس گاراويتو

 

لوئيس گاراويتو جزو بدترين قاتلان زنجيره‌اي جهان است كه در عرض مدت زمان 5 سال، 138 نفر را به قتل رساند. لوئيس گاراويتو متهم به 300 قتل شده بود. به دليل گستره بالاي جنايات وي، رسانه‌ها به آن لقب جانور را داده بودند. لوئيس گاراويتو قربانيان خود را مورد آزار و اذيت قرار داده و سپس اقدام به قتل آنها مي‌كرد.

اين قاتل عجيب و بي رحم براي همكاري با پليس بعد از دستگيري، از آنها درخواست نقشه كرده و مكان دفن قربانيان خود را از اين طريق به آنها نشان داد. وي كه خود قرباني تجاوز پدرش بود، به قربانيان نزديك شده و به آنها پيشنهاد يك هديه مانند شكلات را مي‌داد؛ سپس با قرباني شروع به قدم زدن كرده و در نهايت آنها را به جايي خلوت مي‌كشاند. بعد از بريدن گلوي قرباني، آنها را تكه تكه كرده و در جايي دفن مي‌كرد.

 

اينو ميدونستي ي اتاق فرار تو تهران هست كه شما و تيمتون گير يكي از اين قاتلاي رواني ميفتيد و بايد توي 60 دقيقه تمام تلاش خودتون رو براي نجات پيدا كردن از دست اين قاتل رواني پيدا كنيد؟

اسم اين قاتل رواني دكتر اچ اچ هلمز هست كه ي هتل داره و قراره شما مهمون اين هتل باشيد. اگه برات جذاب شد داستان اتاق فرار رواني رو اينجا بخون.

 

منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/serial-killer

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۳۹:۰۴ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی