اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

اول از همه اين سوال بيشتر پرسيده مي شود كه اتاق فرار چيست يا بازي اتاق فرار چجوري بايد انجام بشه؟؟

اكثرا هم با اين سوال درگير هستند كه اتاق فرار غرب تهران يا اتاق فرار شرق تهران كجاست و بدنبال اتاق فرار نزديك محل زندگي خود بعنوان مثال اتاق فرار كرج هستند و اينكه قيمت اتاق فرار مناسب باشد.

 

۱) انتخاب تيم خوب

اتاق فرار قبل از هر چيزي سعي دارد تا كار تيمي را به افراد آموزش دهد در نتيجه هر فرد اجازه ندارد فقط طبق تصميمات خود وارد عمل شود و تمامي تصميمات بايد گروهي پيش برود. انتخاب تيم خوب به اين معني نيست كه گروهي از افراد باهوش را پيدا كنيد و به تيم خود اضافه كنيد بلكه بدان معناست كه بايد افرادي را انتخاب كنيد كه باهم راحت هستيد و مي‌توانيد به خوبي با يكديگر همكاري و همفكري كنيد. يك گروه خوب بايد استراتژي‌هاي خوبي براي حل مسائل داشته باشند. تيم‌ها در بهترين حالت بايد ۴ تا۶ نفره باشند زيرا اگر تعداد افراد بيشتر شود، باعث سردرگمي و همهمه خواهد شد و اگر تعداد افراد كم باشد نيز احتمال پيروزي كاهش خواهد يافت. البته در اين ميان اتاق فرار‌هايي هم بوده‌اند كه توسط دو فرد در يك تيم به پيروزي ختم شدند.

 

۲) مشورت و همفكري كنيد

در اتاق فرار، تكروي بي‌معناست و شما بايد لحظه به لحظه با اعضاي تيم خود همفكري و مشورت كنيد. نمي‌توانيد بدون همفكري اقدامي انجام دهيد و بايد سعي كنيد مسئوليت خود را به عنوان يكي از اعضاي تيم با دقت بالا و به بهترين شكل انجام دهيد.

۳) با برنامه‌ريزي دقيق، زمان را مديريت كنيد

اتاق‌هاي فرار مي‌توانند ذهن شما را از موضوع اصلي منحرف كنند در نتيجه بايد برنامه‌ريزي دقيق داشته باشيد تا وقت خود صرف چيزهاي بيهوده نكنيد. در واقع انرژي خود را صرف موارد مهم يك اتاق فرار كنيد و براي هر قدمي كه در اتاق فرار برمي‌داريد برنامه داشته باشيد.

 

۴) ديد مثبت داشته باشيد

در اتاق فرار نبايد انرژي خود را از دست دهيد، اعتماد به‌نفس خود را از دست دهيد و لوس باشيد زيرا تمامي اين موارد منجر به شكست خواهند شد. شما بايد با آغوش باز و با ديد مثبت هر چيزي را در اتاق فرار بپذيريد و به حل آن فكر كنيد. توجه داشته باشيد كه در اتاق فرار حتي اگر با غريبه‌ها بازي مي‌كنيد، هدفتان بايد پيروزي باشد و بايد از بازي، هيجان و لذت كافي را تجربه كنيد در نتيجه انرژي مثبتي به هم‌تيمي‌هاي خود دهيد.

 

۵) قوانين اتاق را درك كنيد

در مواردي قوانيني وجود دارد كه افراد اجازه‌ي لمس اتاق را ندارند در نتيجه به چنين قوانيني توجه كنيد كه منجر به باخت شما نشود. در واقع اجازه ندهيد تا چنين قوانيني شما را از موضوع اصلي دور كند و تمركز شما را بگيرد. در طول بازي تمامي قوانين را رعايت كنيد، سرنخ را پيدا كنيد و سعي كنيد به كمك سرنخ‌ها پيروزي را در اتاق فرار تجربه كنيد.

 

۶) يك چشمتان بايد به ساعت باشد

زمان در اتاق فرار بسيار سريع مي‌گذرد در نتيجه بايد آن را مديريت كنيد. به سرعت به دنبال سرنخ‌هاي اصلي باشيد و مدام ساعت خود را چك كنيد تا وقتتان بيهوده تلف نشود. مديريت زمان مهم‌ترين چيز در اتاق فرار است و يكي از اصول اوليه پيروزي خواهد بود.

 

۷) رويكرد منسجم و تعيين شده را حفظ كنيد

اتاق‌هاي فرار مي‌توانند از نظر ذهني چالش برانگيز باشند و وقتي 10 دقيقه يا بيشتر درگير يك مسئله خاص هستيد كه نمي‌توانيد آن راه حل كنيد، نااميد خواهيد شد. شايد در طول بازي تصميم بگيريد كه به بقيه افراد تيم توجه كنيد، شايد تصميم بگيريد تصميمات ناگهاني خود را اجرا كنيد شايد تصميم بگيريد زمان زيادي را صرف يك معما كنيد اما تمامي اين اقدامات در اتاق فرار اشتباه است. اگر به صورت تيمي وارد اتاق فرار شده‌ايد بايد تمامي اقدامات شما تيمي باشد و هرگز نبايد رويكرد خود را تغيير دهيد. سعي كنيد يك رويكرد ثابت را در اتاق فرار انجام دهيد و از اهداف بازي خارج نشويد.

 

۸) هرچيزي در اتاق فرار مي‌بينيد يك سرنخ است

هرچيزي كه در اتاق فرار مي‌بينيد يك سرنخ است و بايد هرچه را كه ديده‌ايد با تيم خود در ميان بگذاريد. شايد گمان كنيد چيزي كه ديده‌ايد بي‌اهميت بوده و نيازي نيست به اعضاي تيم بگوييد اما اين كار اشتباه است و منجر به شكست خواهد شد. گفتگو كنيد و تمامي جزييات كشف خود در اتاق فرار را براي اعضاي تيم مطرح كنيد. اينكار قطعا منجر به پيروزي و برنده شدن در اتاق فرار خواهد شد.

 

۹) از سرنخ‌ها به درستي استفاده كنيد

در اتاق فرار پيدا كردن سرنخ يك ماجراست و استفاده‌ي درست از سرنخ ماجرايي ديگر است. پس از اينكه سرنخ‌ها را پيدا كرديد بايد كشف كنيد كه چگونه سرنخ‌ها را به هم مرتبط كنيد و چگونه از آن‌ها استفاده نماييد. از سوي ديگر اين نكته را رعايت كنيد كه اگر بيش از ۵ تا ۱۰ دقيقه در يك مرحله و در حل يك سرنخ گير كرده‌ايد، بايد بدانيد كه سرنخ‌هاي شما نامرتبط بوده و نياز به سرنخ‌هاي دقيق‌تري داريد. در واقع اگر سرنخ‌ها را به درستي كشف كنيد و آن‌ها را به هم مرتبط كنيد، زمان زيادي براي حل مسئله صرف نخواهد شد و به سرعت مي‌توانيد معما را حل كنيد.

۱۰) خوش بگذرانيد و از بازي در اتاق فرار لذت ببريد

اتاق فرار به طور كلي يك سرگرمي است در نتيجه در مدت زماني كه در اتاق فرار هستيد بايد خوش بگذرانيد و از بازي لذت ببريد. در نتيجه عصبي شدن، خشمگين شدن و پرخاش كردن در بازي بي‌معنا است. در طول بازي سعي كنيد بخنديد، هيجان مثبت داشته باشيد و اگر با غريبه‌‌ها بازي مي‌كنيد فورا با آنها صميمي شويد تا اوقات خوشي را در اتاق فرار تجربه كنيد. اجازه ندهيد بردن يا باختن، ميزان لذت و خوشگذراني شما را كاهش دهد.

مجموعه اتاق فرار انيگما متشكل از تيمي خلاق، توانمند و حرفه‌اي، تلاش نموده است تا با رعايت استانداردهاي بين المللي چه به جهت طراحي پلان بازي و چه به جهت طراحي داخلي و فضاها، ساعتي خوش را براي شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

 

منبع: اتاق فرار انيگما

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۹:۴۶ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی