اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

هر بازي ي سرگذشتي داره و علت بوجود اومدنش ميتونه خيلي اتفاقي يا خيلي خاص باشه و ما امروز ميخوايم از نحوه بوجود اومدن اتاق فرار يا اسكيپ روم براي شما بگيم تا با اين بازي هيجان انگيز گروهي آشنا بشيد.

بازي اتاق فرار يا اسكيپ روم يكي از تفريحات نسبتا جديد در كشور ما است. اما مفهوم اتاق فرار، موضوع جديدي نيست. اين بازي هيجان‌انگيز بيش از يك دهه است كه در بعضي كشورهاي آسياي شرقي وجود دارد و حتي قبل از محبوب شدنش، ريشه‌هايي در تاريخ‌هاي بسيار دور داشته است. بيايد با هم در يك دقيقه تاريخچه اسكيپ روم را مرور كنيم.

 

اساطير يوناني

هزارتو در افسانه‌هاي يوناني

تاريخچه اتاق فرار در افسانه‌هاي يوناني، دخمه‌ي هزارتوي پرپيچ و خم براي به دام انداختن مينيوتور(هيولايي با سر گاو و بدن انسان) و ارواح شيطاني ساخته ميشد. فرمانروا و حامي شهر آتن، تسئوس، وظيفه داشت وارد اين راه هزارتو شده، مينيوتور را بكشد، و موفق شود از هزارتو خارج شود تا خود را به واقعيت بازگرداند.

اسطوره‌ها در واقع كهن‌الگوهايي هستند كه در اينجا به ميل انسان به پيدا كردن جواب، از بين بردن ترس و … اشاره ميكنند و با موفقيت در انجام اين ماموريتها به واقعيت برگشته و زندگي خود و مردم را غني‌تر مي‌كنند. اين مازها يا راه‌هاي پرپيچ و خم در مناطق ديگر نظير مصر، ايتاليا، روسيه انگليس و در بين بوميان آمريكايي مشهور هستند و هرساله مراسمي در يونان براي خروج از آن‌ها وجود دارد و مردم آن‌‌ را جشن مي‌گيرند.

انگلستان

باغ‌‌هاي پر‌پيچ‌ و خم انگلستان

نسل بعدي مازها در باغ‌هاي انگلستان قابل مشاهده است، در سده‌ي ۱۶ بعد از ميلاد و در باغ‌هايي كه حصارهايي از گياهاني مانند شمشاد داشتند. اين مراسم براي خاندان سلطنتي و مهمان‌هاي آن‌ها بود. اين چالش براي شركت‌كنندگان جذاب بود و به عنوان سرگرمي از آن لذت مي‌بردند.

بازي‌هاي ويدئويي

 

بازي ويدئويي اتاق فرار Crimson Room

تحولي ديگر و گذار از دوران مازهاي فرار! در سال ۱۹۸۸ بازي ويدئويي John Wilson’s Behind Closed Doors چالش فرار رو به گيمرها هديه كرد. در سال ۲۰۰۴ نيز بازي Crimson Room به عنوان اولين بازي ويدئويي اتاق ‌فرار معرفي شد. اين بازي‌ها پايه‌هاي بازي اتاق فرار واقعي به سبك امروزي به شمار مي‌روند.

ژاپن

 

تاكائو كاتو، خالق اولين اسكيپ روم

تاكائو كاتو (Takao Kato) به عنوان اولين ارائه كننده بازي اتاق فرار واقعي و به سبك امروزي شناخته مي‌شه. ايده‌ي اتاق‌فرار در ذهن اون وقتي دوستش در حال بازي آنلاين اتاق‌فرار بود شكل گرفت. در كلاب‌ها برنامه زنده ‌مي‌گذاشت و شركت كنندگان بايد از فضايي كه تاكائو در اون محل درست كرده بود خارج مي‌شدند. اين ايده در ژاپن صدا كرد و بليط‌هاي برنامه‌هاي زنده تاكائو به سرعت فروش مي‌رفت. محبوبيت اين ايده به سرعت به سنگاپور، مجارستان‌، روماني، سوئيس و بقيه كشورهاي دنيا كشيده شد.

 

منبع: اتاق فرار انيگما

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۴:۳۷ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی