اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

كلا ما ايرانيا خيلي به تفريح و اوقات فراغت اهميت ميديدم، به عنوان مثال تا دو روز تعطيلي ميخوره بهمون سريع جاده شماليم. هميشه اين تعطيلي دو يا چند روزه نيست و فقط ميتونه چند ساعت تو روز باشه و ما بايد ي جايي رو پيدا كنيم كه رفت و برگشت و گذروندن اوقات فراغت اونجا برامون ارزش داشته باشه.

اتاق فرار يكي از همين تفريحاس چون هرجاي تهران كه فكرشو بكنيد اتاق فرار وجود داره اما كيفيت اتاق هاي فرار باهم فرق داره و قطعا بايد حواستون باشه كه اتاق فرار بد بهتون نندازن.

علت محبوبيت اتاق فرار

 

بيشتر ما زندگي پرمشغله‌اي را پشت سر مي‌گذاريم و بيشتر عمر خود را براي كار، تحصيل، مراقبت از بچه‌ها و ... سپري مي‌كنيم. هر يك از ما يك سري مسئوليت داريم كه بايد روزانه با آنها كنار بياييم. از طرف ديگر اتاق‌هاي فرار به ما اين امكان را مي‌دهند تا از برنامه‌ي روزمره خود خارج شويم و زندگي متفاوتي را به عنوان يك شخصيت ديگر تجربه كنيم. بازي در اتاق فرار معمولا در حدود يك ساعت طول مي‌كشد اما تجربه منحصر به فرد و همه‌جانبه‌اي را براي بازيكنان به ارمغان خواهد آورد. در واقع به لطف اتاق فرار، شما از زندگي روزمره و شخصيت خود خارج مي‌شويد و دنيايي ديگر را در قالب شخصيتي متفاوت تجربه مي‌كنيد. اتاق فرار، مردم را به واقعيت ديگري تبديل مي‌كند و احساس بودن در يك فيلم هيجان انگيز يا فيلم ترسناك را برايتان به ارمغان مي‌آورد.

بد نيست بدانيد كه اتاق فرار هيجاني مشابه بازي‌هاي كامپيوتري را در اختيارتان قرار خواهد داد اما بازي و حضور در اتاق فرار بسيار فراتر و گيراتر از بازي‌هاي ويديويي ساده است. در واقع شما به جاي اينكه فقط به صفحه‌ي كامپيوتر خود خيره شويد، در دنيايي از بازي حضور داريد و مي‌توانيد اشيا را به شكل كاملا واقعي لمس كنيد. در نتيجه شما شخصيت اصلي يك بازي هستيد.

دليل ديگر محبوبيت اتاق‌هاي فرار، عشق بي‌نهايت ما به بازي‌ها است. بازي كردن، به طور كلي برنده شدن، پاداش و موفقيت را به همراه دارد و در اين راستا شبيه به شركت در مسابقات ورزشي است. تلاش براي پيروزي نيز از گذشته تا امروز در طبيعت انسان بوده و هست. در واقع ما لذت مي‌بريم تا با پيروزي، مورد ستايش و پاداش قرار بگيريم و اتاق فرار اين فرصت را در اختيارمان قرار مي‌دهد.

از سوي ديگر اتاق‌هاي فرار براي ميل كنجكاوي نيز جذاب هستند. ما انسان‌ها بسيار كنجكاو به دنيا آمده‌ايم و كشف و حل اسرار در خون ما است. ما با حل يك مسئله و مشكل، احساس خوبي نسبت به خود پيدا مي‌كنيم. به همين دليل جاي تعجب نيست كه بسياري از افراد، معتاد به حضور در اتاق فرار شوند و براي حل رمز و رازهاي بيشتر مدام به اتاق‌ها فرار مختلف سر بزنند.

اتاق‌ فرار به ما اين امكان را مي‌دهد تا احساس مهم بودن و عضويت در يك تيم را تجربه كنيم. كار گروهي، افزايش اعتماد به نفس و حل رمز و رازها، از جمله مواردي است كه افراد را به اتاق فرار مجذوب مي‌كند. اتاق‌هاي فرار با صرف نظر از جنسيت افراد، سن و سابقه، براي هر كسي مناسب هستند و به دانش، هوش يا صلاحيت خاصي احتياج ندارند. در نتيجه هر فردي مي‌تواند در اتاق فرار بازي كند و تجربه‌ي متفاوتي از بازي و سرگرمي را بدست آورد.

 

تخليه هيجان

 

شايد در دنياي واقعي يك سري اتفاقات براي شما نيفتد. بعنوان مثال: شما خود را با دست هاي بسته در يك اتاق ميبينيد و بايد از آنجا با حل معما خلاص شويد. اين اتفاق تجربه ترس، هيجان، اضطراب و نگراني را به شما مي دهد كه كمتر در اين سبك جديد از زندگي براي ما رخ مي دهد.

با حل كردن معما در اتاق فرار نيز يك حس خوشايند برتري و پيروزي به شما دست مي دهد.

اگر طرفدار بازي‌هاي فكري و هيجاني مانند بردگيم هستيد اتاق فرار يك فرصت بي‌نظير براي تخليه هيجان و همچنين محك زدن هوش و ذكاوت شما در مواقع بحراني است.

اتاق فرار در واقع يك بازي گروهي است كه مي‌تواند بين ۴ تا ۱۰ نفر بازيكن داشته باشد. گروه بازكنان وارد اتاقي مي‌شوند كه داراي تم و داستان مشخص است. براي رهايي از اتاق شما‌ مي‌بايست معماي اتاق را حل كنيد.

فرآيند حل كردن معماي اتاق فرار براي بيرون آمدن بايد در مدت زمان محدود حداكثر يك ساعت انجام شود. به همين خاطر اگر در حين بازي گمراه شويد و يا از مسير اصلي حل معما خارج شويد مدير اتاق فرار به كمك شما خواهد آمد.

درست است كه شما و هم تيمي هايتان براي رهايي از اتاق فرار زمان محدودي داريد اما اين به معناي آن نيست كه براي بيرون آمدن از اتاق به زور متوسل شويد. تمام مراحل حل معما و فرار از اناق فكري است و كاملا بدون دخالت قدرت بدني قابل حل شدن است. پس به جاي استفاده از زور بايد به ذهن خود رجوع كنيد.

اتاق فرار از آن دست بازي‌هاست كه نمي‌توان تنها يا دو نفره انجامش داد. براي حل معما بايد يك تيم تشكيل دهيد و از فكر و توانايي همه اعضا براي فرار از اتاق استفاده كنيد. در غير اين صورت فرار غير ممكن خواهد بود.

هم چنين تعداد بالا تضميني براي فرار به موقع شما از اتاق نخواهد بود. براي فرار بايد بين اعضاي تيم همبستگي و تعامل بالايي باشد. اتاق فرار آزمون خوبي براي تيم ورك و سنجش قابليت هماهنگي با تيم براي تمام اعضاي اتاق است.

همان طور كه در ابتدا اشاره كرديم هر كدام از اتاق‌هاي فرار سناريو و تم جداگانه اي دارند. از داستان‌هاي جنايي و پليسي گرفته تا ماجراهاي ترسناك و دلخره آور همه در سناريوهاي اين اتاق‌ها گنجانده شده اند تا به سليقه تمام افراد جامعه پاسخ داده شود.

در شهر تهران مراكز زيادي هستند كه اتاق فرارهاي متنوع با سناريوهاي متفاوت ارائه مي‌دهند. مجموعه اتاق فرار انيگما با گيم مسترهاي پرانرژي و داستان هاي پر رمز و راز آماده ميزباني از شما عزيزان است.

 

منبع: مجموعه اتاق فرار انيگما

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۱:۲۴ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی