اتاق فرار انيگما
اتاق فرار (Escape room) يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 3 تا 5 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند.

كرج چهارمين شهر پُر جمعيت ايران است كه داراي مكان‌هايي به منظور جذب گردشگر بسيار ايده آل هستند. اين استان با 160 كيلومتر مربع، در نزديكي تهران واقع شده است. پس حتي مي‌توانيد از تهران نيز به قصد گردش به كرج سفر كنيد. در ادامه اين مقاله به سراغ مكان‌هاي ديدني و گردشگري كرج خواهيم رفت. با انيگما همراه شويد.

اتاق فرار كرج

اتاق فرار(Escape room)  يك بازيِ فيزيكي - ماجراجويي است. در اين بازي، تيم‌ها در قالب گروه‌هاي 4 تا 6 نفره تشكيل شده و داخل اتاق فرار مي شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازيكنان مي بايست با پيدا كردن سرنخ‌ها، حل كردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هايي كه براي آنان طراحي شده و در قالب كار گروهي ظرف مدت 60 دقيقه راه خروج از اتاق فرار را پيدا كرده و از آن خارج شوند. براي حل كردن معماهايي كه در حين بازيِ اسكيپ روم با آن‌ها مواجه ميشويد، نياز نيست خيلي باهوش يا قوي باشيد و يا حتي تحصيلات عاليه داشته باشيد، فقط كافيست كمي خلّاقيت داشته باشيد، استدلال كنيد و از همه مهمتر در كار گروهي موفق عمل كنيد.

چند سالي هست كه صنعت اتاق فرار يا اسكيپ روم تبديل به يك تفريح روزمره براي ساكنان كرج شده است به شكلي كه مراجعه كنندگان به اتاق فرار كرج در اين دو سال بسيار افزايش يافته است. زماني كه شما از آسيب نديدن مطمئن مي شويد با اراده خود وارد محيط هاي ترسناك و معمايي مي شويد.

جايي كه در كنار ترس بايد به فكر حل معما در اتاق فرار باشيد. به چالش كشيدن مغز انسان در حل معماهاي اتاق فرار باعث شده است اين بازي طرفداران بسياري پيدا كند.

پس از برپايي شعبات متعدد در تهران، اين بار كرج ميزبان علاقه مندان در اتاق فرار هالاي پوزان مي باشد.

جاده چالوس

 

در حال حاضر دو اتوبان براي گذر از جاده كرج به سمت چالوس ايجاد شده است كه شما را مستقيم از جاده قديم دور كرده و بعد از آن پياده مي‌كند. اما در صورتي كه از جاده قديم برويد، مي‌توانيد چندين رستوران، اقامتگاه، كافه و ... را در كنار جاده مشاهده كنيد. اغلب مكان‌هاي فوق در كنار رودخانه منتهي به سد قرار دارند كه جذابيت اين مكان‌ها را دو چندان كرده است.

همچنين در اين جاده كه همان جاده قديم كرج-چالوس است، فروشگاه‌هاي لبنيات‌هاي سنتي متعددي قرار دارد كه سوغاتي‌هاي جالب توجهي را براي گردشگران به همراه دارد. در صورت سفر به چالوس، جاده قديم را از دست ندهيد.

بام كرج

 

يكي از معروف‌ترين مكان‌هاي طبيعي و جذاب كرج، بام كرج نام دارد. بام كرج در كوهپايه‌هاي عظيميه قرار داشته و براي رسيدن به آنجا مي‌توانيد از بلوار طالقاني استفاده كنيد. بام كرج در شب‌ها نيز ديد بسيار جذابي دارد. در انتهاي بلوار طالقاني به بام كرج خواهيد رسيد.

بام كرج چشم اندازي بي نظير از تمام شهر كرج را براي بازديد كنندگان به همراه دارد. امروزه در بام كرج تعداد زيادي رستوران و كافي شاپ نيز قرار دارد كه براي بازديد كنندگان در نظر گرفته شده و همچنين پياده روي در اين مكان نيز بسيار جذاب خواهد بود. بام كرج و كافه‌هاي آن در زمستان نيز طرفداران بسياري دارد. در حين بارش برف مي‌توانيد با نوشيدن يك فنجان قهوه از اين مناظر زيبا بهره‌مند شويد.

پيست اسكي ديزين

 

در همين ابتدا بايد بگوييم كه رفتن به پيست اسكي ديزين محدود به زمستان نبوده و مي‌توان گفت كه اين مكان يك پيست 4 فصل است كه هر زمان به آن مراجعه كنيد مي‌توانيد از اسكي در آن لذت ببريد. پيست اسكي ديزين در جاده كرج به سمت چالوس قرار داشته و فاصله آن با كرج چيزي در حدود 65 كيلومتر است. البته توصيه مي‌كنيم كه در مواردي كه جاده چالوس شلوغ است از سفر به اين منطقه پرهيز كنيد.

پيست اسكي ديزين در سال 1346 احداث شده و در فصول گرم نيز براي اسكي روي چمن آماده است. در اين بخش تفريحات ديگري از جمله تنيس، سواركاري و تيراندازي نيز در اختيار علاقه‌مندان قرار دارد. مسير ديگر پيست اسكي ديزين از لويزان به سمت فشم و سپس روستاي شمشك است.

دهكده آبي پارس

 

دهكده آبي پارس واقع در كرج را مي‌توان جزو بزرگ‌ترين پارك‌هاي آبي سرپوشيده در كشور دانست. در دهكده آبي پارس مي‌توانيد بليط هاي عادي و يا VIP را تهيه كنيد كه بسته به نوع بليت مي‌توانيد از امكانات بهتري استفاده كنيد. در دهكده آبي پارس مي‌توانيد از مواردي هيجان انگيز از جمله سرسره آبي، سقوط آزاد، درياچه وحشي، بخش‌هاي مناسب كودكان پيچ‌هاي طوفاني و ... لذت ببريد.

در دهكده آبي پارس چند رستوران، كافي شاپ، سينماي چند بعدي، جكوزي، سالن بدن‌سازي، سونا و مواردي از اين دست نيز وجود دارد. دهكده آبي پارس در خيابان شهدا، كيلومتر 22 آزادراه تهران-كرج است.

آبشار سپهسالار

 

حد فاصل بين جاده چالوس و كرج چندين آبشار وجود دارد كه حتي برخي از آنها در كنار جاده قرار داشته و از توي اتومبيل نيز پيدا هستند. با اين وجود بايد گفت كه آبشار سپهسالار بزرگ‌ترين و معروف‌ترين آنها است. آبشار سپهسالار همه ساله صدها گردشگر از اطراف ايران را به خود جذب مي‌كند.

اين آبشار جذاب قسمتي از رودخانه سپهسالار است كه در روستايي با همين نام قرار گرفته و براي رسيدن به اين منطقه مسيري زيبا و سرسبز را پشت سر مي‌گذاريد. آبشار سپهسالار با ارتفاع 20 متر، سپس در يك حوض بزرگ فرو مي‌ريزد. به طور كلي بايد گفت كه آبشار سپهسالار و روستاي آن منطقه‌اي بسيار زيبا و بكر هستند كه علاقه‌مندان به طبيعت در آنجا آرامش خواهند داشت.

پارك جنگلي جهان نما

 

كرج داراي پارك‌هاي متعددي است كه پارك جنگلي جهان نما از جمله بهترين‌هاي آنها است. اين پارك زيبا و سرسبز در كنار پارك چمران كرج قرار داشته و به عقيده بسياري از مردم، محبوب‌ترين پارك كرج است. پارك جنگلي جهان نما با مساحت 1400 هكتار، داراي رودخانه مصنوعي، پل چوبي بزرگ، گونه‌هاي متفاوت گياهي، طبيعت زيبا و مكان‌هاي متعدد براي اقامت است.

پارك جنگلي جهان نما بزرگ‌ترين پارك استان البرز بوده و پرنده‌هاي بسياري در آن اقامت دارند. اگر اهل آرامش در طبيعت هستيد، مي‌توانيد روي پارك جنگلي جهان نما حساب كنيد كه دست كم چند ساعتي در آن آرام باشيد.

موزه ملي خودرو ايران

 

اگر چه خودروهاي كنوني ساخت ايران از كيفيت‌هاي بسيار پايين و قيمت‌هاي بالايي برخوردار هستند، اما شايد بدتان نيآيد كه سري به خودروهاي كلاسيك و قديمي در يك موزه اختصاصي بزنيد. در موزه ملي خودرو ايران مي‌توانيد شاهد ده‌ها خودروي قديمي و جذاب باشيد. خودروهايي كه شايد نياكان ما از آنها استفاده مي‌كردند.

براي مشاهده موزه ملي خودرو ايران به جاده مخصوص كرج يا بزرگراه شهيد لشگري وارد شده و تا كيلومتر 11 اين جاده را طي كنيد. در اين موزه خودروهاي بسيار قديمي از فورد، بنز، رولزرويس و خودروهاي آمريكايي به چشم مي‌خورند. در كنار خودروها شناسه آنها به همراه توضيحات دقيق ارائه شده است. موزه ملي خودرو ايران از سال 1382 تا كنون برپا است.

مكان تفريحي و تجاري بازينو

 

اگر به دنبال مجموعه‌اي بزرگ هستيد كه به طور همزمان مراكز خريد، رستوران، كافي شاپ، پاركينگ‌هاي بزرگ و انبوهي از بازي‌ها را در خود جاي داده باشد، بدون شك بايد در شهرستان كرج به مركز بزرگ بازينو مراجعه كنيد. مجتمع خدماتي تفريحي تجاري بازينو واقع در سرآسياب، خيابان دكتر حسابي، تقاطع بلوار الغدير است.

اين مركز در فضايي با ابعاد 7 هزار متر مربع جاي گرفته و چند طبقه اوليه براي پاركينگ، پنج طبقه براي شهربازي، دو طبقه براي رستوران و كافه‌ها و دو طبقه نيز به مراكز خريد اختصاص دارد. شهربازي‌هاي بزرگ مجتمع بازينو براي تمامي گروه سني طراحي شده و از كودك و نوجوان گرفته تا بزرگ‌سال را پوشش مي‌دهد. همچنين مي‌توانيد از طيف بزرگي از تجهيزات گيمينگ حرفه‌اي لذت ببريد.

ضمنا اتاق فرار انيگما يادآور مي شود كه موارد گفته شده تنها بخشي از مكان‌هاي تفريحي كرج بوده و بايد گفت كه اين شهر بزرگ تعداد زيادي مركز خريد، پارك و تفريح گاه دارد.

منبع: مجموعه اتاق فرار انيگما

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ دى ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۶:۱۶ ] [ انيگما ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی